Sähköpostiin kilahtaa päivittäin useita uutiskirjeitä. Näiden uutiskirjeiden tavoin moni muukin viesti tavoittaa kohteensa digitaalisesti. Mutta kuinka varmistetaan, että tieto meni perille? 


Digitaalisten kanavien vahvuus on niiden mitattavuudessa ja muokattavuudessa

Markkinointi- ja myyntijohtajat käyttävät paljon aikaa liidien hankkimiseen ja lämmittelyyn kohti ostotapahtumaa. Jos verkkosivut, sosiaalinen media ja uutiskirjeet ovat jo hallussa, kannattaisi käyttää hetki miettien, mitataanko käytettyjä kanavia tarpeeksi ja hyödynnetäänkö siitä saatua data myynnissä?
 
Oikeilla työkaluilla pystytään analysoimaan viestin perillemenoa ja paljon muutakin tärkeää tietoa. Samalla varmistutaan siitä, että mainosbudjetti kohdentuu oikein ja seuraava viesti on taas entistäkin tehokkaampi ja tuloksellinen.

Oikeanlainen sisältö parantaa näkyvyyttä

Nykypäivän ostajat tutustuvat tuotteisiin heille sopivaan ajankohtaan ennen ostopäätöstä. Netin ansiosta kilpailu on kansainvälistä ja suuret toimijat hyödyntävät markkinoinnin automaatiota. Saat sähköpostiisi juuri sinulle personoituja ja kulutustottumuksiesi mukaisia mainoskirjeitä, vaikka kukaan ihminen ei ole niitä sinulle lähettämässä. Toisaalta, ollaan tilanteessa jossa tekniikka on jo kaikkien ulottuvilla. Vaikka viestit olisivat automatisoituja, voittaja on se joka hallitsee sisällöntuotannon. Tarvitaan oivaltavia, tuotteiden myyntiä ja hakukonenäkyvyyttä edistäviä sisältöjä, jotka tavoittavat asiakkaat ostoprosessin eri vaiheissa.

Ei mututuntumalla, vaan fiksusti

Valjasta data kaupankäynnin kumppaniksi ja ota kaikki hyöty irti syksyn messuista ja myyntiponnisteluista. Tee päätös, että yhtäkään käyntikorttia tai esitettä ei jaeta ulos ilman myyntiputkeen jäävää jälkeä. Vaadi, että myynnin- ja markkinoinnin palavereissa on käytettävissä riittävästi dataa päätöksenteon tukena.

Ole yhteydessä Mediaportaaseen, jos yksikin alla olevista väittämistä on aiheuttanut päänvaivaa:

A. Organisaatiollasi on verkkosivut ja somekanavat, mutta ette hyödynnä kävijädataa myynnin ja markkinoinnin apuna. 
B. Teillä on hyvät tuotteet, mutta ne eivät erotu riittävän hyvin kilpailijoiden tuotteista. 
C. Tarvitsette apua sisältöjen tekemiseen tai brändin kirkastamiseen.

Me Mediaportaalla uskomme tinkimättömään tekemiseen ja siihen että suuretkin tavoitteet ovat mahdollisia.  Yhdistämme tiedon ja luovuuden, ideoimme  selkeimmät viestit ja valitsemme toimivimmat tekniset ratkaisut.